پایگاه اطلاع رسانی تایبادخبر

http://taybadkhabar.ir/wp-content/uploads/2016/11/heder.jpg

راههای فرعی روستایی به نسبت افزایش خودروها ارتقا نیافته اند

فرمانده پلیس راه محورهای شرق خراسان رضوی گفت: امروز تعداد خودروها بسیار زیاد شده و به نسبت آن تردد در راههای فرعی نیز افزایش یافته است اما متاسفانه خود راههای فرعی و روستایی به آن میزان پیشرفت و ارتقا پیدا نکرده اند. 

به گزارش تایبادخبر، سرهنگ عباسعلی یزدانی نیا، در جلسه طرح ارتقای دانستنی های دهیاران در ترافیک که به دلیل نزدیک شدن به نوروز و باتوجه به سفرهای نوروزی در سالن پیامبر اعظم فرمانداری تایباد ظهر امروز برگزار شد، گفت: حمل مسافر با وانت بار تخلفی است که متاسفانه باتوجه به شغل مردم این منطقه زیاد مشاهده می شود. ما هم دلسوز کشاورزان هستیم اما همانطور که به فکر رزق و روزی مان هستیم، ابتدا باید به فکر امنیت جانمان باید باشیم.

 

فرمانده پلیس راه محورهای شرق خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از غصه هایی که همیشه برای مقام معظم رهبری وجود دارد، تلفات سفرهاست خصوصا در ایام نوروز است که ایشان عنوان می کنند: همه باید سعی کنند تا جایی که ممکن است از وارد آمدن مصیبت در حوادث جاده ای جلوگیری کنند.

 

وی بیان کرد: هفت هزار و ۶۸۲ کیلومتر راه روستایی در استان خراسان رضوی داریم که نزدیک به شش درصد راههای کشور را شامل می شود.

 

وی بیان کرد: پرحادثه ترین محور فرعی و روستایی شهرستان تایباد محور روستای پشته است که امسال در یک تصادف در این محور شش نفر جان باحتند. در شهرستان باخرز نیز محورهای روستاهای ارزنه و کردیان از پرحادثه ترین محورهای این شهرستان است.

 

وی اضافه کرد: موتور سیکلت بیشترین سهم را در  فراوانی تصادفات در جاده های فرعی و روستایی دارد. عزیزان کشاورز و دامدار باتوجه به این که قشر ضعیف جامعه هستند، از موتور سیکلت زیاد استفاده می کنند و ما مجبوریم که گاهی اوقات موتورسیکلت این عزیزان را توقیف کنیم.

 

سرهنگ یزدانی نیا گفت: ساعاتی که در این منطقه بیشترین تصادف در آن حادث می شود، ساعات دو بعدازظهر تا هشت شب است.

 

وی خاطرنشان کرد: تخطی از سرعت مطمئنه بیشترین علت تصادف در این منطقه است، همان عجله و شتابی که ما در رانندگی مان داریم.

 

وی با بیان اینکه کشنده ترین علت در تصادفات سرعت بالاست، افزود: طبق بررسی ما در بین رانندگانی که در مسیر مواصلاتی به مشهد تردد دارند، بیشترین سرعت متعلق به رانندگان تایبادی است. باید عادت کنیم تا با سرعت مطمئنه حرکت کنیم.

 

وی تاکید کرد: ما در راههای فرعی مانند کوه آباد و پشته با سرعتی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت اگر حرکت کنیم یعنی با جان خودمان بازی کرده ایم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این راهها در گذشته و به نسبت تردد خودروها در آن زمان ساخته شده است مطمئنا در آن زمان این همه تردد نبوده است. امروز تعداد خودروها بسیار زیاد شده و به نسبت آن تردد در این راههای فرعی نیز بسیار افزایش یافته است اما متاسفانه خود راههای فرعی و روستایی به آن میزان پیشرفت و ارتقا پیدا نکرده اند.

انتهای پیام/

 

 

 

فرستادن دیدگاه


*